Sunday, January 30, 2011

for LADIES@WOMEN only!!

Salam girls & guys..






Korang mesti pernah tengok ni kan?


Korang sume mesti pernah naik KTM kan? Korang juga mesti perasan pihak KTM ada sediakan coach khas tuk pempuan sahaja. Aku rasa berbangga sangat dgn pihak KTM nie yang berusaha tuk mengurangkan kadar jenayah yang selalu berlaku dalam train macam kes laki raba pempuan masa dalam keadaan sesak2, kes seluk saku dan macam bagai la.


Tapi aku x paham la sesetengah laki kat Malaysia, dah terpampang dekat tingkap, kat pintu yang coach tengah tuk pempuan, still nak masuk lagi.Ok la,kalau time ramai org gila2 tu, aku paham la juga kalau laki masuk coach pempuan sebab nak selamat masuk tapi yang aku x paham bila dah time lengang pun still nak duk dalam coach yang sama. Pergi la masuk couch unisex tu.Ni mesti nak cuci mata.Pastu pempuan2 dalam coach tu tak dapat tempat duduk sebab korang dah duduk.Isk3..Geram tul bila tengok situasi macam ni. > < .

Pihak KTM pun ader juga la wat spotcheck(mcm kat sekolah pula nak wat spotcheck2)masa kat KL Sentral, nak halau kaum lelaki yang ada kat coach pempuan keluar ,g kat coach sebelah.Tapi aku rasa x cukup la.Ni yang nak wat report ni.Suruh diorang kerap wat spotcheck lagi.Huahuahua..Bagus tak idea aku?


Aku rasa "Coach for ladies only " patut dibuat kat tempat-tempat lain juga macam kat PUTRA, MONOREL dan tempat2 lain juga.Ni kira salah satu cara nak kurangkan jenayah keatas pempuan.Kan zaman sekarang ni ramai pempuan dari laki2.. ^^







bersesak2 nak masuk dalam KTM sebelum pintu tutup..




sunyi sepi bila x ramai orang

























peace with big LOVE~~

No comments:

Post a Comment