Saturday, January 8, 2011

seram sejuk bulu roma aku

Salam guys & girls..


Korang sume mesti ader citer seram once in ur life kan? Nak jadikan cite tuk post hari ni semalam bulu roma aku menegak dua kali juga la.Seram tul bila nak di igat kan.


Fist scene, masa aku nak balik umah tunggu bas kat Melaka Sentral , aku ditegur oleh sorang makcik ni. Physical appearence makcik ni agak menakutkan sebab tu aku seram sejuk. Dalam hati aku mengucap banyak2 .Apa la makcik ni nak dari aku. Pandangan dia macam nak makan je kepala aku. Pastu makcik tu kata boleh tak tolong taip mesej tuk makcik sambil hulur hp kat aku. Aku pun buat muka terperanjat.Dalam hati , aku cakap biar betul makcik ni, taip mesej pun nak orang lain taipkan ker?



Aku segan la nak tolak permintaan makcik tu, aku pun taip la ape yang dia cakap.Nak dekat tiga muka surat juga la ayat dia ni. Yang lagi menyeramkan aku ialah ayat dalam mesej tu. Makcik tu siap merayu2 kat boyfrend dia suruh maafkan dia and bla bla bla...Aku dah tak senang duduk dah.Asyik cari bas yang aku nak naik.Mana bas ni???Kenapa tak muncul2? Aku takut makcik ni mandrem kan aku je.Bukan apa sekarang ni kan banyak kes budak hilang.Aku tak nak la jadi mangsa hilang gak.hehehehe..Makcik tu macam perasan aku macam nak kejar bas dia pun bla macam tu je.Lepas dia bla aku cepat2 naik bas .Fuhh naksib baik bas dah sampai time tu.Klu tak lagi lama aku kat situ.





Second scene yg menaikkan bulu roma aku masa aku nak naik bas WIRA tuk balik umah. Masa naik bas tu aku dah perasan konduktor bus(melayu) tu dah pandang aku lain macam. Aku malas nak layan so aku pun pandang tempat lain.Masa aku nak lalu depan dia , dia tanyer nak ke mana? Aku pun dengan berat hati cakap " Melaka Baru" then terus cari tempat duduk. Masa dalam bus tu konduktor bus tu siap pandang2 aku. Aku pun pandang dia sambil tak de perasan. Nak tengok la ckit hensem sangat ke dia ni. Pastu perghhh.. mamat ni tindik kat telinga siuttt.Aku cakap dalam hati ni tak boleh jadikan pakwe @ suami ni.Yela sapa nak suami @ pakwe bertindik.Betul tak?Korang tau tak klu lelaki yang dah bertindik , dia tak boleh mengimamkan solat jemaah dan mewalikan anak dia kawin. Walaupun lubang tindik tu dah tutup dia still tak leh buat juga.Isk3..So cari bakal pakwe@ suami yg tak pernah tindik tau!!



Cerita tak habis lagi..
Masa aku nak bayar tambang bus, konduktor tu bolah pulak main cak2 dgn aku.Dia bagi balance duit ckit2. Berani betul dia mainkan perasan aku . Dalam hati aku macam nak bagi penampar jer kat muka dia .Lepas dia kutip sume tambang kat penumpang yg lain, dia berhenti kat depan seat aku.Aku dah seram sejuk buat kali kedua.Dia duduk slow2 dan pusing kat belakang pandang aku and tanya "still belajar lagi ker?". Aku cakap dalam hati, ala lapok nyer ayat ngorat ko. Tpi ayat tu dalam hati je.Aku pun buat muka taik , ngangguk je.Malas nak cakap pape.Nasib baik dia paham & bla g tempat lain.Bila bus sampai kat area tempat aku terus aku cepat2 turun.



THE END..



* trauma aku bila nak naik public bus lagi :(

No comments:

Post a Comment