Thursday, December 23, 2010

korean IDOL fever

salam..



korang sume perasan tak yang sekarang nie demam Korean IDOL(group) melonjak2. Aku pun terkena gak tempiasnya(bukan takat tempias tp dah lencun dah).hahaha..Kalau dulu zaman penyanyi yg bergroup nie dipelopori mat2 saleh kat US .Sebagai contoh BACKSTREET BOYS, WESLIFE, NSYNC dan ramai lagi la.Tu zaman dulu la kan.Kat Malaysia pun terkena tempias juga waktu dulu2(tahun 90an).Penyanyi bekumpulan kat Malaysia dulu masa tahun 90an tumbuh macam cendawan.Contohnya yang popular SPRING,SPOON, INDIGO, INNUENDO dan banyak lagi la. Kalau nak dibandingkan group dulu & sekarang kat Malaysia nie aku prefer yang dulu..Lagu2 diorang memang menusuk jiwa la aku cakap.Bukan nak cakap group sekarang x best tapi lagu2 diorang x kene dengan feeling aku(ceh2..).


Balik dengan topic aku, apa yang aku perasan la korean idol kat korea nie dah tumbuh macam cendawan macam zaman dulu kat Malaysia.Tak kira la group pempuan ke atau laki2.Aku ade baca kat satu website nie, laporan mengatakan kat korea pada akhir tahun 2009 lebih 100 group ditubuhkan.Perghh ramai gila doww.Ramai sangat group yang kuar kat pasaran sampai x kenal pun sume group.tapi sape yang korean freak tu mesti tau nyer la.Betul x??hahahaha..

Korang perasan tak kriteria2 mostly yang company kat sana pilih tuk jadi artis , mesti la:
-hencem
-jambu
-cantik
-kurus
-tinggi


sume nie trick diorang nak laku kan artis masing2(ade pakej= suara sedap+penampilan baguss).Klu x cantik ker atau kat muka ader slack ckit, diorang akan wat plastic surgery.Kat sana nak wat plastic surgery murah jew.So x kisah la diorang nak wat berapa banyak pun kat muka.Korang akan jarang nampak muka artis yang neutral kat sana sbb mostly artis diorg mesti wat plastic surgery.Tempat2 yang biasa diorang wat:


-mata(nak wat eyelid/besar kan mata)
-hidung
-leher

Selain muka yang cantik/jambu/hencem, diorg terkenal sbb suara diorang sedap.Memang x dapat dinafikan la(tp ade je suara x sedap ).Lagu2 diorang pun best2 gak.Pandai komposer diorg wat lagu.selain sume2 tu, diorang nie pandai gile menari.Dah la sharp pastu sama la tu masa menari.Memang suka la tengok bila diorng menari.hehehe ^^


Kat Malaysia nie demam Korean IDOL memang dasat la.Sampai kat radio ERA pun boleh main kan lagu2 korea(tp lagu2 lama la..)Kat Astro pun dah ada siaran Korea(KBS World & One).Ni yang buat orang Malaysia lagi suka kat Korean IDOL.


Antara group favourite aku:





-Bigbang





-2PM(with/without Jaebum ^^)


-2AM





-JYJ




-Miss A


Ada lagi selain kat atas tu.X igat sangat.Banyak kan..Tu la aku pun pening sebab ramai sangat korean IDOL kat luar sana.Suma lagu sedap2.HUHUHU...^^Korang pun mesti minat bayak group juga kan??



1 comment:

  1. tapi seriuslah...aku tengok muka diaorang ni suma sama...hehehe

    ReplyDelete